Köpvillkor

Alltid personlig service! Maila: info@designgrossisten.se eller ring: 0703-364700
Fri frakt inom Sverige för order över 249 kr (frakt 59 kr).  
Spårbara leveranser med tydlig information i hela leveransprocessen.
14 dagars ångerrätt från orderns mottagande
 Total leveranstid är normalt 2 arbetsdagar (med undantag för helger och vissa delar av norra Sverige)
Vi följer alltid rekommendationen från ARN Allmänna Reklamationsnämnden.
Moms ingår i alla priser

Designgrossistens köpvillkor innehåller värdefull information som beskriver hela köp-, betalnings- och leveransprocessen. Vårt mål är alla kontakter skall vara enkla, smidiga och hanteras med fullt förtroende från alla parter.
När du hittat en produkt du vill ha, väljer du antal och eventuell färg. Du klickar sedan på ”köp”, och din vara hamnar i ”Varukorgen”, se i vänsterspalten. Du kan fortsätta handla eller gå till kassan genom att trycka på ”Gå till kassan” vid din varukorg. Vill genomföra köpet så väljer du betalsätt och fyller i dina uppgifter. När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivet.

1. Betalsätt

Priser

Alla köp sker i svenska kronor (SEK). Priser som fastställs på designgrossisten.se inkluderar moms. Fraktavgift (59 kr) tillkommer på order understigande 249 kr.

Köp

Ditt köp bekräftas med e-post eller sms. När din leverans finns att hämta hos ditt lokala DHL- eller PostNord-ombud, skickas avisering via sms eller e-post.
Vi polisanmäler alltid falska beställningar eller andra bedrägeriförsök.

Kredit och betalkort

Vi accepterar Mastercard samt Visa. Väljer du att betala med någon av dessa betalar du ingen kortavgift. Vi samarbetar med betalväxeln DIBS som garanterar en snabb och säker betalning. Vi sparar aldrig dina kortuppgifter då överföringen sker med en SSL-kryptering, detta innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Faktura

Vi samarbetar med Klarna AB som erbjuder fakturabetalning samt delbetalning. För att få handla med Klarna faktura måste du uppfylla vissa krav: • Du måste ha fyllt 18 år. • Vara utan betalningsanmärkningar. • Din adress måste vara samma som du är folkbokförd på. • Du får inte ha obetalda krav från Klarna.
När du slutför ett köp genomför Klarna en förenklad kreditprövning och kontrollerar att kraven ovan uppfylls.

Klarna konto

Vill du själv kunna välja hur mycket du vill betala varje månad är Klarna konto betalsättet för dig. Med Klarna konto får du alltid hem dina varor innan du betalar. Du kan även samla alla dina köp på ett konto, detta gäller alla köp du gör via Klarna konto. För mer information kontakta Klarna AB www.klarna.se

Betalning med Swish, förskottsbetalning

Betalning via Swish. Lägg in ordern som vanligt. När du kommer till kassan väljer du "annat betalsätt " under punkt nummer 4. Gå vidare och och godkänn din order. Betala via vårt företags Swish nr: 123 511 58 94. Så snart vi ser pengarna på kontot släpper vi iväg beställningen. 

2. Leverans och fraktkostnad

Paket levereras med DHL eller PostNord till ett ombud nära dig, så du slipper vara hemma och passa en leverans. När ditt paket är klart för uthämtning får du en avisering via sms eller e-mail. Om du beställer för 249 kr eller mer bjuder vi på frakten. Vid beställning under 249 kr debiteras en enhetsfrakt på 59 kr.

3. Leveranstid

Vi hanterar normalt en godkänd och mottagen order samma dag. Om varan skulle vara slutsåld eller har längre leveranstid än förväntad informeras du via sms eller e-post. Vi samarbetar med DHL och PostNord, normal leveranstid är 2 dagar med undantag för helger och vissa delar av norra Sverige.

4. Leverans till minderårig

Vi levererar inte till personer yngre än 18 år utan målsmans tillåtelse.

5. Ångerrätt

Enligt distans- och hemförsäljningsavtalslagen (2005:59) har du som kund ångerrätt i 14 dagar efter att du tagit emot varan ifrån oss. Varor som återsändes skall vara oanvända och i oskadad originalförpackning. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Vill du som kund utnyttja din ångerrätt skall du kontakta Designgrossisten kundtjänst, se kontaktinformation, för erhållande av returnummer (RN). Returer skickas väl emballerade tillsammans med namn, ordernummer och anledning till returen. Kontakta vår kundtjänst så skickar vi en förtryckt retursedel. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på 300 kr. Denna avgift motsvarar de kostnader som uppkommer för oss att skicka ut paket samt ta emot en retur.

6. Reklamation

Tre års reklamationsrätt gäller enligt Konsumentköplagen. Vid reklamation skall du alltid kontakta  Designgrossisten kundtjänst, se kontaktinformation, och uppge beställningsnummer, orsak till reklamationen samt gärna bifoga bilder på skadan. Vid reklamation av defekt vara skall du som kund begära ett RN (returnummer) och fraktetikett. Skicka aldrig varor utan att först avtala med oss, för hanteringen är det viktigt att vi vet att paket är på väg. Glöm inte att emballera produkten väl. Om du helt uppenbart har paketerat produkten felaktigt kan du komma att krävas på ersättning. I de fall returanledningen är reklamation och fel som ej kan påvisas, utgår en avgift om 300 kr. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras.
Vid eventuell tvist lovar vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

7. Transportskada

Vid synliga skador på paket eller emballage är det viktigt att du anmäler detta direkt till utlämningsstället. Kontakta vår kundtjänst, se kontaktinformation. Dolda transportskador anmäls snarast möjligt till vår kundtjänst för hantering av skadan.

8. Kontakt

Kontakta oss på:
E-post: info@designgrossisten.se
Telefon: 0303-252720 eller 0703-364700 (+46 703 36 47 00)

Lager/Retur

Designgrossisten
Torskog 379
463 93 Västerlanda

Adress

Designgrossisten
Torskog 379
463 93 Västerlanda

9. Cookies

Webbutiken använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en textfil som lagras på din dator och innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. Webbutiken använder cookies för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

10. Personuppgifter

När du registrerar dig hos oss godkänner du att vi lagrar dina personuppgifter för att vi ska kunna möta dina förväntningar och fullfölja avtalet gentemot dig ifråga om leverans och kundservice. Du har enligt GDPR Personuppgiftslagen rätt att få ut information och begära: Utdrag av registrerade uppgifter. Att registrerade uppgifter ändras. Att registrerade uppgifter raderas.
Alla personuppgifter hanteras enligt GDPR Personuppgiftslagen. Som kund till Designgrossisten kan du få e-post rörande beställning, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Önskar du inte få erbjudande från oss så kan du när som helst avsluta din prenumeration genom att klicka längst ner i nyhetsbrevets länk ”Avsluta prenumeration”. Information om dina personuppgifter, kontakta oss på info@designgrossisten.se.